A Catalunya no hi cap tothom?

L’altre dia, tornant a casa des de la feina, em vaig quedar parada davant d’un cartell publicitari. Sembla que la campanya política ha començat i un partit anunciava molt clarament quelcom que em va fer estremir. Per a la contundència i la duresa del seu missatge:

La gent no se’n va del seu país per ganes sinó per gana. Però a Catalunya no hi cap tothom. 

Déu n’hi do no? A mi em va semblar increïble. Fins i tot em vaig parar per comprovar si ho havia llegit bé. I sí, malauradament, ho havia llegit bé.

Personalment, em sembla totalment provocatiu llançar a la població un missatge com aquest. Un missatge que m’està dient que Catalunya hauria de tancar les portes. Tancar les portes a altra gent. Altra gent com tu i com jo que l’únic que volen, l’únic que busquen, és fer realitat el seu projecte de vida. Un projecte que en els seus països no és possible. Un projecte que en molts casos es limita a la simple supervivència humana.

És molt fàcil des d’una posició benestant i acomodada mirar al voltant i sentenciar que som massa gent i que a Catalunya no hi cap tothom.

Qui transmet aquest missatge està parlant des de la insensibilitat més insensata. Com es pot afirmar, per a una banda, que hi ha gent que passa gana, que hi ha gent que ve al nostre país perquè passa gana, però que aquesta gent no hi cap?! Com es pot pretendre mirar a un altre cantó justificant que no hi ha prou lloc per a tothom? Com?

La gent que emigra dels seus països pateix, pateix molt. En primer lloc perquè deixen la seva terra, els seus orígens. També se separen de la seva família, dels seus amics. De la seva cultura, de la seva llengua… És un procés de pèrdues i de solitud. I només els falta que els rebin amb una actitud tan poc acollidora com la que anuncia el missatge polític.

Tothom té dret a viure una vida digna. TOTHOM.

Ningú no té dret a privar ningú d’una oportunitat. NINGÚ.

Anna Skoumal

Anuncis

Quant a todoeltiempodelmundo

Soy Miquel Julià. Dicen que soy educador, pero en realidad soy persona. Mi quehacer discurre entre otras personas, en la calle, en hospitales,... Personas que se han visto arrojadas a vivir una situación de sin hogar. Miembro de Arrels Fundació. Barcelona
Aquesta entrada ha esta publicada en Historias sentidas. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

3 respostes a A Catalunya no hi cap tothom?

  1. Dani ha dit:

    Com deien els nazis fa uns anys… En aquest país tampoc caben els jueus, els pobres, els discapacitats físics i els discapacitats psíquics. També cal treure els que no pensen com nosaltres i no defensen el país.

    (Pels que en tingueu) Si voleu també es pot afegir a la llista, la sogra o el marit de la fill/a.

    Posats a mirar prim, estic segur que al final em quedaria sól de tant treure gent (segur que trobaria alguna cosa que no m’agradaria de cadascú), i potser en aquell moment entendria, que donaria qualsevol cosa perquè un Ahmed o un Qhalil em fés una visita i poder parlar.

  2. Roger ha dit:

    Com es pot arribar a afirmar aquesta animalada? i saps què passa, que probablement la gent d’aquest partit ténen algun familiar emi/immigrant; ja siguin pares, avis o parents llunyans, Perquè a la fi, tothom hem sigut immigrants, creuant o no fronteres…això no importa.
    Tothom té drets a tot arreu… si no trepitja els dels demés. I no crec que buscar “menjar” per sobreviure sigui trepitjar el dret de ningú. No serà que busquen dignitat humana i no menjar?

  3. Tina ha dit:

    Un dia, al camp de refugiats de Mihatovici (Bòsnia i Hercegovina), en una caseta de 20 metres (si és que hi arribava) amb 9 persones dins, la Jasmina, una nena de 9 anys, em va mirar al ulls i em va somriure… em va abraçar i amb una llàgima als ulls em va dir: OSTATI !!!! (Que en Bosni vol dir: QUEDA’T !!!!)

    Ves per on… allà si que hi havia lloc . . .

    Tina.

Deixa un comentari

